Het Beter BOSE Plan wordt bevestigd in Helmond


Er gebeurt in Helmond echt wel wat meer dan de driedubbel dure BOSE-plannen van het college. Een groep betrokken burgers presenteert op http://www.beterboseplan.nl een effectiever alternatief voor BOSE.
En afgelopen dinsdag, 15 feb, presenteerde de gemeente Helmond een geweldig effectieve aanpak voor de verkeersdoorstroming in Helmond zelf. Daarmee bevestigen ze de effectiviteit van het Beter BOSE Plan.


Er gebeurt in Helmond echt wel wat meer dan de driedubbel dure BOSE-plannen van het college. Een groep betrokken burgers presenteert op http://www.beterboseplan.nl een effectiever alternatief voor BOSE.
En afgelopen dinsdag, 15 feb, presenteerde de gemeente Helmond een geweldig effectieve aanpak voor de verkeersdoorstroming in Helmond zelf. Daarmee bevestigen ze de effectiviteit van het Beter BOSE Plan. Uit Helmonds onderzoek blijkt dat met Dynamisch Verkeersmanagement, er tot 2015 geen extra wegen nodig zijn. En dat allemaal alleen maar met slim bestuurde verkeerslichten en een enkel verbeterd kruispunt. Die slimme techniek hebben ze doorgerekend met een innovatief dynamisch verkeersmodel. Dat moet naar de SRE! Er blijkt uit dat de reistijd door de stad, ermee verkort wordt van 35 tot 15 min, u leest het goed. Dat steekt heel schril af tegen de verslechtering van reistijd via de BOSE weg om Helmond en Eindhoven heen, van 15 naar 19 min. Maar ja, dat is ook gewoon dom asfalt.
Het is eigenlijk onbegrijpelijk schizofreen van de gemeente Helmond. In de stad kiezen ze slimme, effectieve verkeerstechniek en buiten de stad, duur asfalt. Terwijl de SRE uiteindelijk die effectieve verkeerstechniek toch in de hele regio gaat toepassen.
Dit ruikt naar kortzichtige machtspolitiek, dat wordt altijd afgestraft.
Met zulke effectieve verkeerstechniek, zijn die BOSE wegen helemaal overbodig, we lachen om dat domme asfalt. We rijden fluitend op de bestaande wegen, langs de goed geregelde groene golven. Met Helmonds vernuft aangelegd.
In het Beter BOSE Plan, wordt precies dezelfde techniek toepast. Maar dan voor de het hele BOSE gebied. Met een factor 2 meer doorstroming en dus een factor 2 minder uitstoot van regionale verkeersviezigheid.

In de BOSE MER studie hebben ze “aangenomen” dat DVM 10% helpt, dat blijkt nu 50% te zijn.